21 november 2007

Lycka!


Idag har jag bestämt mig för att byta jobb, trivs inte där jag är nu. Hade sån tur så jag fick ett nytt jobb på en gång. Dock bara en visstidsanställning. Men jag får syssla med det jag gillar bäst, heminredning och pyssel.

Har fortfarande tandvärk, pencillinet bör hjälpa snart. Så blir det när man inte går till tandis i tid.


Jag har sytt ett hjärta idag, i linnetyg. Jag gör inte så fina hjärtan som "sextiotalsvillan" men de duger hemma hos mig. Övning ger färdighet.

Tänk om det kunde bli lite snö, va mysigt det skulle bli. Som det är nu så går tvättmaskinen snart sönder av alla leriga ytterbyxor och vantar. Usch!

Idag kom min 9-åring hem med en namnskylt som han gjort i träslöjden. Mamma var mest stolt. Den hänger så fint på hans dörr.

Nu ska jag ta mitt pencillin och gå till sängs, det sägs att det är nyttigt med sömn.

Inga kommentarer: