18 mars 2008

Kan nån ta bort denna dag?

Idag är en tung, trist grå och svart dag. Jag kände redan i morse att något var fel, inget gick bra eller kändes bra. Efter jobbet fick jag min förklaring. Igår opererades min morfar, han fick nya hjärtklaffar, operationen gick bra och allt var okej men han skulle vara sövd i ca 2 dagar. Varför vet jag inte riktigt, men i tidigt morse hade börjat försöka väcka honom men det gick inte . De har försökt hela dagen och har ännu inte fått någon reaktion, själv väntar jag vid telefonen på att få ett svar över vad som hänt. Jag kan inte åka dit eftersom vi är förkylda.
Tankarna virvlar runt i huvudet, är han hjärndöd eller ligger han i koma? Suck
I förmiddags begravdes min 10-årings fröken. Så man kan lugnt säga att jag har en GRÅ dag idag.
Jag ser ändå fram emot morgondagen då jag får visa er en före-bild på kökssoffan, den ska målas i helgen. Och så ska jag hämta ett Panduro-paket med pyssel.

Så tills vidare, kram till alla/ Hanna

2 kommentarer:

Lin & Lavendel sa...

Jag förstår att din dag är grå och svart idag...hoppas din morfar har vaknat nu!
Ska bli spännande att se förvandlingen av din kökssoffa sen...önskar jag också hade energi att börja måla mina möbler...och trappan!

Kram

H A N N A S - F O R M sa...

Å nej, stackare...det går nog bra ska du se...förstår din oro...som om du inte hade nog nu(din sons fröken)...Håller tummarna att allt går bra med din morfar!

KRAM
Hanna