17 mars 2009

Min stackars skruttis!

Ikväll har vi tillbringat 3 timmar på barnakuten med största pojken. han kom hem från fritids och hade fått en fotboll på handen så lillfingret hade böjts bakåt.
Fingret var svullet och gjorde ont, han ville inte ens använda handen. Så det var bara att åka iväg, på sjukhuset blev det undersökning, röntgen och gipsning. han hade fått en liten spricka på utsidan av lillfingret så nu ska han gå med gips i 3 veckor. Jag tycker så synd om honom, han har sovit i 2 timmar nu men ligger och gnyr i sömnen. Han har fått smärtstillande men antagligen så lägger han sig på handen. Min lilla plutt, skulle gärna byta med honom.
Efteråt så blev jag arg på fritids som inte ringde och informerade mig, tycker jag helt klart att de ska göra. Så imorrn blir det telefonsamtal till skolan och försäkringsbolaget. Jag ska pyssla om honom riktigt ordentligt imorrn.
Nu ska jag snart gå och sova, Godnatt alla bloggare!

2 kommentarer:

Hannis sa...

Men stackars liten!
Ringde dom inte??
Är dom inte skyldiga att höra av sig till föräldrarna när sånt händer?
Hoppas att värken går över snabbt.

Snyggt blev det med texterna!!

Kram Hannis

Nina sa...

Men plutten, hur var det med honom idag? Jättefint med texterna föresten! :)
Kram,
Nina