08 januari 2010

Kyla, mer snö..

Ja vilken kyla vi haft och en del har väl riktigt kallt fortfarande. I Uppsala har vi -15 grader. Tycker jag räcker mycket väl!
Igår började jag med att städa ut julen ,ganska skönt faktiskt. Samtidigt passade jag på att göra om lite, ni vet, flytta några tavlor flytta lite pynt och kuddar.
Så nu blir det bara New England - tema i vardagsrummet och sen lite mer romantiskt i sovrummet, i köket blir det vitt och lantligt. Hallen har jag inte kommit på än hur jag vill göra, men det kommer.
I helgen ska vi äntligen fixa killarnas rum, som jag har väntat. Men eftersom min make fick armen gipsad så kunde vi inte göra färdigt. Jag ger mej inte på vad som helst i inredningsväg.
Idag ska vi till svåger och svägerska för att äta lite gott, killarna vill såklart leka med lillkusinen. Han ska få låna deras lära-gå-vagn så det ser de fram emot. Efter det ska vi lämna stora sonen i Rasbo hos moster (Jakt,heminredning-Nilla) där han ska sova en natt för att leka med kusinerna. På lördag ska vi till svärfars särbo på middag ska bli så trevligt.
Och innan den middagen ska vi till Ikea med min lillasyster som ska köpa nya möbler till sitt nyrenoverade rum. Jisses, vad vi har mycket att göra.
Söndagen ska det då fixas i barnens rum. Fast vi börjar nog redan ikväll med stora sonens rum eftersom han ska sova borta. Så det blir nog tapetsering där ikväll.
På måndag är barnen lediga eftersom fritidspersonal och lärare har planering, sen på tisdag återgår vi äntligen till de vanliga dagarna med rutinerna och allt.
Jag ska lägga i en högre växel på att hitta ett jobb, fick ett avslag i morse så det var väl inte direkt positivt. Men, men nya tag nästa vecka.
Ja, eftersom jag nu har så mycket att göra så är det lika bra att sätta fart.
Kram på er

2 kommentarer:

Hannis sa...

Snacka om fullbokad helg!
Men kul.

Hoppas att du ska hitta jobb snart, håller tummarna för det=))

Kramen Hannis

AkH sa...

Blir sugen på att fixa här hemma också nu. Ändra om lite och använda det man har. Har lite tyg som ska bli nya gardiner i vardagsrummet- ja det får bli dagens projekt! Vi har också - 15 idag, jättekallt för att vara här i Göteborgstrakten.
Ha en skön helg med allt du planerat!
Kram Anna-Karin
hemochting