20 juli 2010

Dagens fynd








Idag har jag verkligen fyndat, hittade den här underbara ljust grå picknick-korgen på Granit för 99 kr( ord. 369), snygga solbrillor, pelargoner (stora) 9kr/st, flitiga lisa 22 kr/st . Det ni tycker jag var himlans bra gjort.
Egentligen så skulle vi till Plantagen men så kom maken på att han måste ju förbi en skrot och leta efter en dragkrok. Jaha, vad hade man att säga till om, var ju bara åka med. Men på vägen dit så upptäcker jag en handelsträdgård som har 50% rea på ALLT. Jippi, där ska vi svänga in på tillbaka vägen, ja och det var ju tur för hittade såå stora fina pellisar, tror det är nån rospelargon eller nåt liknande. Det blir spännande att se, de ska få hoppa ur sina små krukor och planteras i stora.
Sen ska de vattnas med vatten blandat med 1 kork grönsåpa, de blir de ännu finare av.

Ja efter handelsträdgården så blev det fika vid Ulva kvarn, mums, mintchokladkaka med grädde. Fiinfint för figuren!
Efter det blev det en titt i de små fina butikerna där och sedan begav vi oss tillbaka till staden och Gränby centrum.
Kom på att jag måste ju ha solbrillor till imorrn då vi ska åka till Eskilstuna, kan bli liite huvudvärk annars om man ska kisa hela dagen.
Så det blev brillor på Åhlens och sedan korgen och en liten rostfri skopa på Granit.
Nu ligger alla som stökhögar för att vi har så varmt inne, maken har satt upp den otroligt fula takfläkten i sovrummet, men vi måste ha den så jag får låta bli att titta på den.
Ska väl kanske ta mej en kopp kaffe snart och ta en sväng med dammsugaren.

1 kommentar:

Lantliga drömmar sa...

Vilka fynd ! Det blir till att dra maken till Granit i morron.