24 november 2010

Snart är det första advent

Tänk vad tiden går fort , snart är det första advent och julsaker börjar smyga sig fram här. Idag har jag pysslat lite i mitt mini-växthus. Där bor nu tomtefar och tomtemor, ska visa bild en annan dag när kameran är tömd.
Har fortfarande inte sytt gardinerna till köket, inte heller målat i köket fast jag haft 10 liter färg hemma i 1 månad. Men just nu prioiterar jag annat.
Viktigare att man orkar med vardagen istället för att fara omkring. Men lite energi får gärna flytta in hos oss.

Idag kom det blåsiga snöovädret till Uppsala, har lyssnat poå lokalradion hela dagen och det är olyckor hela tiden. Tur att man inte behöver ge sej ut på vägarna. Har ju gångavstånd till yngsta sonens skola.
Men stora sonen och maken måste ju tyvärr ut i vädret på de hala vägarna. Det tycker jag inte om.
I förrgår ramlade äldsta sonen på den halkiga skolgården och gjorde illa sej. Ett litet hål i huvudet, stor bula, skrapad armbåge och blåmärke på ena knät.
Så när han kom hem rann det blod från huvudet men mössan stoppade det mesta. Han behövde inte sy eller limma såret för det var så litet att det skulle växa ihop av sej självt. Sonen blev lycklig då han slapp tvätta håret!!
Så på 1 vecka har både min mamma och min son lyckats halka omkull, men mamma gjorde det värre för där blev det ambulansfärd och övervakning på intensiven. Hon slog i huvet så pass att hon tappade minnet en stund. Så nu har jag bestämt att hon ska kedjas fast på en stol så vi inte behöver vara oroliga, är ju inte länge sen som hon ramlade ner från stegen och slog i huvet.


Nej nu blir det nog lite pysslande och sen sovdags, är ju en dag i morgon också.
Kram på er

Inga kommentarer: