23 februari 2011

Köksideér


Lite vår på hyllan ovanför kökssoffan.


Vilket underbart väder vi har fått i Uppsala idag, strålande sol. Det gillar vi, får gärna vara så hela sportlovet.
Idag satt jag och funderade lite på mitt kök. Just nu har vi ett stort bord, 4 stolar och kökssoffa. Det är jättefint men tar mycket plats även fast vi har ett ganska stort kök.
Mina funderingar går nu i att byta köksbordet ( har ett mindre i källaren) och ställa kökssoffan i sommarstugan. Då får jag in mitt vitrinskåp i köket och kan ha allt vitt porslin där. Tillsammans med lite fina plåtburkar som jag samlat på mej.
Hmm, nu gäller det bara att övertala maken till att köra ut soffan till stugan och bära ner det extremt tunga bordet i källaren. Jaja, jag får jobba på saken.

Kram på er

1 kommentar:

Plupps krypin sa...

Ja, det var det där med övertalningen... du ser hur långt mitt bord har kommit!
Kramar Mamzen