27 april 2011

Helgens pyssel








Vilket underbart väder vi hade i helgen, alla här har blivit solbrända.
Vi har varit vid huset hela helgen och målat utsidan. Vet inte ens när huset är målat sist men med säkerhet vääldigt länge sen för knutbrädorna har inte ens den vita färgen kvar.
Om nåt år så ska hela fasaden bytas ut men tills vidare så får det ny färg så det klarar sej lite bättre än nu.
Pengarna lägger vi nu på taket och renoveringen inne.
Som vanligt så har jag så mycket ideér och inspiration så jag tror huvudet ska spricka. Men har lärt mej att skriva ner, markera i böcker och klippa ut ur tidningar. Det blir enklare för andra också att förstå hur jag tänker.
I lördags hade jag mammas butik öppen också, är så kul nu när det blivit varmt och man kan ställa ut saker utanför butiken.


Idag har jag varit och klippt mej och köpt nya skor. Skulle ha gjort nagelförlängning också men orkade inte så den gör jag imorrn när barnen är i skolan.
På lördag ska vi åka till Gröna Lund med makens jobb, det ska bli kul. Hoppas vi får lagom väder.

Nu är det dags att sova. Kram på er!

Inga kommentarer: