08 augusti 2011

Husbilder








Här kommer lite bilder igen från huset.
Skafferidörren som innan var täckt med ful masonit har nu fått fin vit färg och knopp-handtag som jag hittade efter den förra ägaren. Turkos!! Passade ju perfekt i köket.
Sen har vi (eller maken) slipat köksgolvet, sovrumsgolvet och golvet i vardagsrummet så nu återstår bara att måla ett golv samt vitsåpa två.
Jag har med hjälp av lillasyster målat väggarna i vardagsrummet i kulören creme från Rusta, blev så fint.
I alla tak har det suttit takpapp så den är nu borta och de fina pärlspontstaken ska målas vita. Det som står på tur är vardagsrummets tak, där har jag tagit ur all spik så imorrn är det dags för tvätt.

Ja nu är det bara några dagar kvar till inflyttning. Maken ska fixa badrummet i veckan så vi iallafall har en toalett i huset. Duscha kan vi göra hos min mamma som bor ca 25 steg ifrån oss.
Får se vad vi väljer för golv och annat där. Kakel har vi, ett standardvitt kakel som vi fått.
Golvet blir nog mörkt grått och sen en snygg bård i mosaik.

Kram på er alla goa bloggisar!

2 kommentarer:

Plupps krypin sa...

Och efter de 25 stegen, låter som en thriller, finns mammas STORA badkar som är "görskönt" att bada i. Ser fram emot besöket.
Kram Mamzen

Helgi sa...

Hej!

Ert husprojekt verkar riktigt intressant. Kanske skullen i vilja skriva lite om era olika projekt på ett byggforum för en morot?

Hör av er till mig på mejl så berättar jag mer,
helgibyggla@gmail.com

Vänliga hälsningar
Helgi