25 augusti 2011

Mer pyssel i huset




Här har vi börjat komma i ordning lite grann iallafall. Har fortfarande flera rum att renovera men lite i taget så kommer det bli bra.
Igår målade jag trappan, den var lika röd som väggen. Tror bestämt att farbrorn som bodde här innan hade storhandlat färg för jag har upptäckt att alla väggarna och trappan har varit röda. Inte såå himla snyggt om jag får säga.
Måste inhandla lite mer färg så trappan kan få det sista lagret färg. Sen ska väggarna tvättas ordentligt och målas vita. Hallen uppe och nere kommer vi göra klart sist så därför blir det bara lite billig färg på tills vidare.
Huvudsaken är att man slipper de rökgula väggarna nu.

Imorrn får ni se min minimakeover av toaletten.

Kram på er

2 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej
ja han måste verkligen ha gillar rött.. blir kanon när ni har fixat till det..
Kul att du hittade till mig och tack för söta ord...
Ha en skön helg!
kram
sandra

Pernilla sa...

Hej, vad fint du/ni gör! Jag(Pernilla) bor på Torsvägen och Åsa som jobbar åt mig och också bloggar här bor i Eningböle (Vägen upp mot Björnome). Var bor ni?
Ha en bra kväll!