14 november 2011

Jag fick klockan




Jag har en så himla snäll make jag, en dag efter jobbet så hade den fina klockan med sej hem till mej. Klockan är 60 cm i diameter och kostar 75 kr på Jysk. och den är verkligen fin.

Golvet på bilden ska vi ha på hela bottenvåningen, ja inte i badrummet då förstås.
Det kommer från Byggmax och heter Ek Rustic. Vi föll för det båda två, tycker det passar så bra in i huset.
Det gamla golvet i hallen är nu borta, maken har isolerat och lagt ny golvspån istället för det gamla brädgolvet med tre lager korkmatta. Usch så äckligt det var!

Vi har även börjat regla upp väggarna och isolera i hallen. Nu gäller det bara för mej att komma på vad vi ska ha för tapet. Vill inte ha vitt i hallen nere utan en beige eller brun tapet, gärna randig med lite lyster i. Det ska kännas varmt och välkomnande.

Trappräcket på bilden funderar vi på att ha i hallen uppe. Det som sitter nu är bara 78 cm högt och känns inte det minsta säkert. Vad tror ni? Blir det fint?

Kram alla godingar!

3 kommentarer:

cattis sa...

Jättefint!!!!
Ni är så duktiga !!
Kram

Liza sa...

Tror det blir jättebra!
Vi hittade oxå vårt golv på Byggmax men vårt heter Nordisk ek, ser ut som plankor...

Ha det bra!

Kram Liza

Anonym sa...

Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling som pågår just nu.
Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela