03 januari 2012

Första inlägget 2012




Bilder lånade från Balders hage.


Ja så var då jul och nyår över. Nu är man less på julmat och faktiskt julpyntet också men det beror nog mest på att jag vill ta ner det och måla klart en del rum.
Julen blev lugn med god mat och lyckliga barn som fick varsin ny mobil. Det var ju tur så jag fick ha min nya i fred. Min mamma, hennes man och 3 av mina småsyskon firade julen med oss.
Födelsedagen blev med bara min familj då min morfar gick bort samma dag. Han hade varit dålig några dagar pga en hjärtinfarkt som sedan ledde till en infektion i kroppen med vätska i lungorna. Begravningen blir om ett par veckor, maken och jag har bestämt att våra barn inte ska vara med. Fel kanske många tycker men det känns som en bra lösning . De hinner tids nog vara med om många tråkiga begravningar och just nu vill jag bespara dom det. De får ha ett fint minne av min morfar istället för ett minne av många ledsna människor som man annars inte ser i den situationen.
Nyåret avnjöts först med god mat, sedan det obligatoriska programmet Grevinnan och betjänten som man sett sååå många gånger men fortfarande skrattar lika mycket åt.
Lite senare blev det ost, kex med mamma, hennes man och min yngsta lillebror.
Vid 12-slaget var det såklart raketskjutning. Blev inte så många raketer men alla var nöjda.


Var och hämtade paket idag med dessa underbara muggar. Älskar Greengate allra helst den nya serien Fay. Jag har två muggar sen förut, en grön med vita prickar och en i serien Claire.
Har tänkt att börja samla på hela serien i alla fall av muggar och skålar, ev assietterna också.

Maken jobbar på med badrummet i full fart, nu är tätskiktet på så det börjar bli dags för kakelsättning. Det är så himla spännande att se hur det går framåt.
Jag lovar att ni ska få se före och efterbilder sen när det är klart. Man kan inte tro att det är samma rum.


Ha det gott alla bloggisar!

2 kommentarer:

Plupps krypin sa...

Men det ska bli spännande att se, det ser jag fram emot.....fniss.
Blir väl lika fint som allt det andra ni gör.
Mamzen

Unknown sa...

Hej!
Å Gott Nytt!

Ja, visst vill man tebax till vrdagen å alla bestyr!
Väntar ivrigt på uppdaterade bilder om hur det går för er!

Kram Hilla