20 september 2013

Huset snart klart!






Har shoppat lite till våra söner. Yngsta sonen gillar mörka färger så han valde ett mörkgrått påslakanset och gardiner som är varmgrå. Äldsta sonen tycker om "glada" färger så där blev det både påslakanset och gardiner med mycket färg. Hans väggar ska dessutom målas om i en svag grön nyans som heter Våräpple och finns hos Rusta.

Snart är sönernas lilla tv-rum klart, golvet är lagt, taket uppe, tak-spottar insatta . Nu är det bara väggmålningen kvar, alla väggar är vita men jag ska måla dom randiga i en svagt beige nyans . Sen är det bara inredningen kvar. De har fått två fåtöljer i lite ungdomsstil av min lillasyster, en stor tv av sönernas farfar. Sen har jag fått en gammal byrå av min mamma som hon ärvt av en släkting. 
Kommer nog bli riktigt mysigt nere hos killarna.

När det rummet är klart så är alla rum i huset beboeliga, är bara lite småsaker i några rum kvar. 
Har tagit oss 2,5 år att totalrenovera huset som från början var utdömt av mäklaren. Han sa att det var bara bränna ner skiten. 2,5 år senare så är det bara ena sidan av taket, skorstenen och fasaden som inte är fixat. 

Maken och jag har tagit mycket bilder under renoveringens gång så nu ska vi skriva ut dom och göra ett album som minne . Det är många gånger man undrat vad man gett sig in på men vi fixade det. 

Ska försöka bli lite flitigare här på bloggen för jag har sååå mycket bilder att visa från vår renovering.


Kram på er !

Inga kommentarer: