15 februari 2015

Hus-tankar





Hej på er alla bloggisar!
Nu blev det sådär långt mellan inläggen igen, får väl skylla på skrivkramp, brist på energi, Instagram m m.
Har inte hänt så mycket här på inredningsfronten annat än att sovrummet nu är mörkgrått. Vi blev så himla nöjda med färgen, är ju ändå ett stort steg att måla vulkangrått när det innan är kritvitt på allt.
Har fortfarande en hall kvar att tapetsera och köksluckor att måla, men det hinns nog med det också.

Vi har varit i bygga-hus-tankar ett litet tag, idag hittade jag den här pärlan. Huset heter Tornkammaren och kommer från finska Mammuthus. Hade aldrig hört talas om dem utan googlade på timmerhus.
Har länge velat ha ett vitt eller ljusgrått hus men föll som en fura för det här direkt när jag såd det. Om man vill så går det ju att ha grålaserat timmer också. En släkting till mig hade det på sitt timmerhus och jag tyckte om det redan då när jag var liten.

Så vad tror ni? Är varken ett dalahus eller New England-inspirerat hus. Snarare Alaska?

Tror det kommer bli bra. Katalogen är beställd, kollat lite vad lånekostnaden kan bli.
Så nästa steg är väl att åka ner till bonden och höra om han har några tjusiga tomter till salu.


Så idag var sista shoppardagen för mig på jobbet, nu hamnar dom pengarna på huset. Ojoj :-)

Nej, nu måste jag nog slänga mig i bingen. Nattinatt alla nattugglor!

1 kommentar:

A House With A View sa...

Supercharmigt tycker jag!! Ett tidlöst hus som inte går ur modet, upplevs genuint. Alltid bra att kika runt och sondera terrängen bland husföretagen och att gärna göra besök i redan uppförda hus.

Många kramar aka