02 januari 2009

God fortsättning på det nya året!



Hoppas ni alla fick en mysig nyårsafton, här blev det god mat följt av ostbricka. Lika mätt som på julafton med andra ord. När klockan var 23:35 somnade 10-åringen och 23:40 ville 8-åringen gå och sova men med övertalning och tjatande väckning så vi fick vi dem att se alla fina raketer. Jag gillar bäst de som blir som en stor boll i guld och blått och de som ser ut som vattenfall i guld. Om 2,5 år har min man och jag varit gifta i 10 år och då ska vi förnya våra löften genom en liten cermoni. Jag har alltid haft en dröm om ett vinterbröllop med raketer och slädfärd men när vi gifte oss så blev det inte så för sonen skulle döpas och då tänkte vi att varför inte slå till då. Hm, med andra ord planerade vi bröllopet på 2 veckor med nästan ingen budget. Som tur var fick jag mycket planerings-hjälp av min bästaste storasyster och klänningen fick jag av mamma & pappa. Maten fick vi till ett billigare pris från min mans förra jobb. Vi hade bara en enklare middag direkt efter akten i församlingsgården. Ja nog om det.
Nu har jag varit vaken sen 03:30 och läst bok, köpte igår Camilla Läckbergs nya bok Sjöjungfrun. Är helt såld på svenska deckare. I julklapp fick Kjell Erikssons senaste bok, den har jag redan läst ut. Hans böcker är mer spännande bara för att de utspelar sig i Uppsala-trakten så då känner man igen sig. Spännande!
Idag efter frukost bär det iväg till herr Kamprads affär, ska inhandla skrivbord,stol och förvaring till 10-åringen. Vore ju kul om hans rum blev klart innan jag sätter igång med köket.
Har börjat plocka ner julsakerna nu men kan inte släppa de fina glasburkarna med granris i. Det ser så mysigt ut. De får nog hänga med ett tag till, kanske t o m tas in nytt. Ja, nu ska jag väl dricka mitt kaffe och läsa lite mer. Barnen ligger på varsitt håll och tittar på film, maken snarkar i sovrummet.
Åh, glömde ju att tala om vad jag fick av mamma och hennes familj på födelsedagen. Jag fick ett glöggset i svart med text, blir utmärkt i stugan. Blir skorstenen lagad i sommar så kan vi fira nästa jul där .HIhi!
Kram Hanna

Inga kommentarer: