06 januari 2009

Handgjort

Hej kära vänner. Nu har vi kommit några dagar in på det nya året. Hur känns det?
Ja, ingen förändring här inte, eller jo faktiskt. Jag har blivit arbetslös men det är inget att hänga läpp för. Jag har tänkt att börja sälja smycken antingen här på bloggen eller på en separat blogg. Smycken gör jag själv, mest halsband gjorda av läderband och olika hängen. Har inte riktigt kommit på priset, men vad sägs om 150:- kr styck med frakt. De ska bara säljas inom Sverige och man ska betala in på mitt konto innan jag skickar iväg. Tror ni det funkar. Tacksam för tips och kommentarer.
Här hemma har jag pysslat mer i 10-åringens rum. Nu ska det bara upp Cars-bilar på väggen och inhandlas en ny förvaringstub från Ikea. Den han har nu är ill-grön och det passar inte alls till resten av rummet då det är vitt och blått. Har beställt tyg från Stof och stil idag det blev marin/vit randigt som ska bli kuddfodral i soffan. Det blev 2 grå mattor också som ska va i köket. Nej, nu ska jag hänga upp tvätten. Blev en stor hög efter gårdagens skogseskapader, vi luktade ganska mycket grillrök kan jag säga. Jag var inte så smart, tog på mig min ulljacka. Kom på det efter halva vägen, HMMMM! Den hänger nu på balkongen vet inte om det hjälper men värt ett försök. Så nu ska jag gå och tvätta! Bye-bye

3 kommentarer:

Hannis sa...

Urk!
Börjar jobba i morn och har förstås ingen lust..
Men sånt lyxproblem fixar sig ju snabbt=))

Visste inte att du gjorde smycken!!
Visa då människa!

Jag vet att Linda "vita ljuva tankar" har en blogg där hon bara lägger ut sina smycken.
Kolla där så kanske du kan få lite ideér.

Söker du nya jobb nu eller tar du det lugnt?

Kram Hannis

Annas hjärtan sa...

Hej! Allt bra här, förutom att jag blivit uppsagd (läste att du också blivit det) och då kan man ju hålla sig för skratt...
Nalletillverkningen går jättebra men vi har pausat lite över jul och nyår.
Kram på dig, hoppas allt är bra!

www.nestorforlag.se sa...

Hej, kul att hitta till din blogg. Tråkigt att du förlorat jobbet, men jag gissar på att du har massa annat att syssel sätta dig med ändå så det blir väl inget problem. Vad kul att få se på halsband 150 kr tycker jag låter rimligt, du ska ju dock tjäna på det själv också, nu väger ju iför sig inte halsband så mkt så det kansek inte blir så dyrt i frakt men domkostar väl en del att göra har jag hört. Kikar gärna in igen. Ha det bra.