19 mars 2010

Underbart porslin





Kikade in på Rustas hemsida och hittade detta underbara porslin.
Måste övertala maken till att få skjuts dit i helgen, vi behöver nytt porslin hemma och detta blir ju alldeles perfekt. Påminner om Mios fina serie Phoeme, tror jag den heter.
Mattallrik 39:90, assiett 29:90 finns skål, djup tallrik och salladsskål. Kanske finns ännu mer i affären.
Tycker det var ett helt okej pris måste jag säga.

Imorrn ska vi på middag hos min syster, ska bli så kul. Vi har inte umgåtts så mycket på sista tiden så vi har mycket att ta igen.
Om 2 veckor börjar jag en engelska-kurs som pågår t o m juli, efter det tar jag lite ledigt och sen i höst blir det till att plugga till undersköterska. Hoppas jag klarar det för vill så gärna jobba på barnakuten här i Uppsala eller på barnmedicin-avdelningen. Eller kanske barnavårdscentralen. Hm, tål att tänkas på.
Man har 13 veckors praktik så jag hinner nog komma på var jag skulle trivas bäst.

Nu ska jag fortsätta kika in hos er och se vad ni har för kul på gång. Ha en skön helg, kram på er

1 kommentar:

Happy Doris sa...

Det var jättefina tallrikar! Och billiga! Ska nog göra ett besök på Rusta jag också :) Ha en trevlig helg! Kram från Jonna ♥