22 oktober 2010

Ikea









Ligger i sängen och försöker hitta på nåt kul, här har det varit en mindre rolig vecka. Började förra veckan med urinvägsinfektion som jag fick ett starkt pencillin för. Sen tog det bara 2 dagar så började jag få feberfrossa, ont i kroppen och kräktes. Var till husläkarakuten och fick då höra att det var bara ett virus. Dagen efter var jag prickig som en salami. Men väntade lite till, vilket jag kanske inte skulle ha gjort.
Igår blev det färd till akuten då jag fått en allergisk reaktion på pencillinet, så det blev Cortison, Tavegyl, kanyl i armen och kolla av hjärta, blodtryck, puls.
Det var en mycket jobb dag igår. usch, den vill jag inte uppleva igen. Fy, det kommer ta några dagar för mej att "landa" igen. Nu ska jag äta Cortison och en allergi-medicin i 6 dagar så allt ska försvinna. Det är redan mycket bättre, prickarna är nästan borta så det gör att jag känner mej lugnare.


Jag kikade lite på Ikeas sida och hittade dessa saker som jag gärna vill ha, påslakanen till sönerna , överkastet på soffan i stugan eller hemma. Och uppläggningsfatet och skålen här hemma. Kransen har två sen tidigare som jag smyckar med olika saker, alltid kul att ha fler.

Nu ska jag umgås med mini underbara make som tog hand om barnen igår istället för att jobba och vara på ett viktigt möte. Älskar honom enormt mycket!

Kram på er

3 kommentarer:

A House With A View sa...

Vilka suuperfina ting du hittat på IKEA, tack för tipset!! Gillar starkt de fiiina uppläggningsfaten!! Har förslag på billig hemmagjord superenkel kransvariant att göra själv, håll utkik hos mig, du hittar allt i skogen och det är INGET stort göra - lovar :)) Kan jag kan alla, fniss. Usch för baciller, hoppas du kryar på dig!

Kramizar aka

Pysselsyster sa...

Ojdå! Det där lät inget kul, krya på dig!
Nu blev jag sugen på en tur till Ikea, så fint alltsammans och den där tapeten med fåglarna, å den är så ljuvlig.
Har också sneglat lite på den till vår klk. Älskar småfåglar.

Kramkram

Lantliga drömmar sa...

Fy bubblan det där lät inge roligt ! Men hade inte du en sån allergireaktion i tonåren också? Har för mig du blev jättedålig med en massa utslag. Hoppas du mår bättre nu =0) Hur går det med din inredningskurs då ? Börjar det bli spännade projekt nu?