02 april 2011

Äntligen ska vi flytta till hus!

Ja nu är det vår tur att få bo i hus, har längtat sååå i flera år.
Vi ska få hyra ett hus från 1905 av min mamma och plastpappa. Huset ligger precis brevid dom så vi ska riktigt umgås och vara sociala med varann.
Att vi kom fram till den här lösningen nu var för att min yngsta son har haft det så jobbigt i skolan under en lång period, just nu måste jag vara med honom i skolan varje dag och kan bara gå ifrån kortare stunder. Som tur är så jobbar jag inte nu utan pluggar ju till inredningsstylist hemifrån så det kan jag jobba ifatt på annan tid. Så därför byter vi skola åt honom till hösten.
Snälla mamma och plastpappa kom då med denna lösning , helt underbart! Dom är bara såå snälla. Mamma har ju egentligen sin butik i huset nu så den flyttar hon så snällt på ett tag fast hon precis har fått ordning där.

Idag ska vi åka ut och titta igenom lite för renoveringen och börja med yttertaket.
Övervåningen ska totalrenoveras och mycket på undervåningen, men det kommer bli sååå fint. Vi ska alla hjälpas åt så förhoppningsvis kan vi flytta in i juli/augusti , gör ju inget om inte allt är klart.
Så ni kommer få följa renoveringen med före och efterbilder här på min blogg och på min mammas blogg.
Kommer lägga in bild på huset ikväll.Så kika in senare ikväll!

Hoppas ni får en bra dag! Kram på er

1 kommentar:

cattis sa...

Åh vad glad jag blir!!!! Har varit orolig hur det ska bli!! Vad underbart att ha en sån fin mamma och bonuspappa!!!!!!!!!!!!!!

Kramar kommer ut snartveryni