16 juli 2011

Köket och sovrummet








Ja nu händer det grejer i huset. Har tyvärr inga nya bilder för dagen då min kamera har havererat.
De två översta bilderna är från köket, taket grundat(men är nu klart) och så en bild på bänkskivorna. Det blev Ikeas ek-skiva , vi kom fram till att den kommer mjuka upp rummet från allt det vita. Mamma och Uffe var iväg och köpte köksfläkt idag så den är också på plats. Imorrn ska hällen och diskhon ner i bänkskivorna. Maken har dragit elen till alla vitvaror idag så det ska bara kopplas in.

I sovrummet är elen klar också så nu är det bara golvet som ska fixas, tapeten ska upp och sen alla lister. Bilden på tapeten är inte den bästa men ni kan se på ett ungefär hur den ser ut. Det är en tapet från Rusta som vi fallit för , lite romantisk med änglar och en latinsk text, tror jag det är.

På torsdag har maken och jag varit gifta i 10 år. Mamma och Uffe kom med present idag en jättefin och efterlängtad sådan. De hade beställt en canvastavla med ett foto från vårt bröllop. Vi hade bara en bild från bröllopet då pappas kamera gick sönder och han var den som knäppte alla fina kort på mej och maken.
Men nu har vi en underbart fin bild med även två av brudnäbbarna med , den ena flickan är min systerdotter/gudbarn och den andra är en av våra kompisars dotter. Det var en flicka till men hon ville inte vara med på kort. Och våra söner kom inte med på så många kort. Något jag ångrar djupt idag. Hade velat ha ett tjockt album med bröllopsbilder.

Nej , nu ska jag titta klart på en film och sen blir det sängen. Kram på er alla bloggisar.

Inga kommentarer: