15 juli 2011

Hjälp mej!!!






Nu behöver jag er hjälp med våra tapetval.
Den blommiga tapeten vill vi (jag) ha i hallen/verandan uppe.Tänkte ha den på 3 väggar alltså inte den väggen där trappan går ner. På verandan ska vi ha den vita gamla kökssoffan, ett vitt vitrinskåp, en stor vit korgstol ,tavlor gjorda av gamla flora-bilder. Vad tror ni om det?
I vardagsrummet ska det som vanligt gå i New England-stil. Vi har vita soffor, vitt soffbord, vitt tv-skåp. Vad tror ni då om den randiga tapeten som fondvägg bakom soffan?? MEN ska vi då ha 3 vita väggar runt eller en svagt beige nyans. Rummet är väldigt mörkt så det måste vara några ljusa väggar. Taket är vitmålad pärlspont, golvet är ett trägolv som kommer betsas med betsen Drivved från Jotun.

Hoppas ni kan hjälpa mej!
Kram på er

5 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

I mina föreställningar så blir det jättefint! Kram Johanna

Hem och Lycka sa...

Jättefina tapeter! Om rummet är väldigt mörkt hade jag valt vitt, svagt beige funkar ju också men vitt gör det ju ljusare.

kram Mia

Anonym sa...

Hej Hanna! Hoppas du valde rätt och blev nöjd. Jag letar en sån här randig tapet för att tapetsera min trapphall. Det ska se ut som pärlspont, vet du vilket fabrikat det är? Med vänlig hälsning, Ingrid

Anonym sa...

Snälla hjälp mig hitta just denna randiga tapet som du visar på bild i juli 2011! Jag har letat i så många kataloger men hittar inte! Så snälla ge mig en ledtråd. Och blev det fint i trappan? Med vänlig hälsning, Ingrid

Hanna sa...

Hej! Jag försöker komma på vilken katalog det kan vara. Kan vara Boråstapeter eller Duro. Jobbar idag men ska försöka leta ikväll eller i morgon.