07 februari 2008

Måste ha det- måste göra det, måste, måste

Jag har nu äntligen blivit pigg, ja alltså jag tänker inte springa maraton idag, men inredningspigg. Jag har sysselsatt mig med att nu på morgonen sitta och surfa runt bland en "massa" underbara bloggar. Jag fick en idé när jag tittade in på Annas hjärtan, hon har målat sin dotters stol och klätt med fårskinn. Såå fin den blev. Då kom jag på att min 10-åring har en fåtölj i förrådet som jag skulle kunna måla vit och klä med "fuskull". Sen kom jag på att jag skulle skriva en lista på allt som jag vill ha fixat inom snar framtid. Skulle inte gjort det. Kände mig plötsligt lite febrig tror jag.
10-åringens rum: Fixa fåtöljen
Måla fondväggen
Byta gardiner
Måla Lack-hyllan vit

7-åringens rum: Måla 3 väggar vita
byta gardiner
måla hyllan vit

Vardagsrum: Måla soffbordet vitt
köpa nya gardiner-vita
måla tavellisterna vita

Köket: köpa nya blommor
köpa kökssoffa-måla vit
köpa matta

Hall: Laga hålet i väggen
måla skivan till symaskinsbordet-vit
köpa skohylla
köpa krokar till pojkarnas jackor

Inga kommentarer: