15 juni 2008

Bilder på stugan!

Den gröna färgen snart ett minne blott.
Mina diskkompisar

Oops, barnarbete!
Vinbärs, krusbärsbuskar.

Den här gången kom jag ihåg kameran, var tvungen att skriva påminnelse i mobilen.Hihi


Vi har varit där hela helgen och pysslat. Idag har min man och barn klippt gräsmattan , som ni ser på bilderna så är den ganska stor, vi började med en hederlig gammal handjagare men insåg att vi skulle bli klara till onsdag kanske så det blev till att låna en motordriven av ägarna. Gick SÅ mycket smidigare. Medans dom pysslade ute så började jag måla om i farstun, där var det gröna väggar ( de hade t o m målat grönt på timret och listerna), nu har jag målat timret och alla lister i antikvit blank lackfärg. På väggen blir det en egen-blandad färg, jag har blandat Alcros Mullvad med vanlig vit färg. Dumma jag trodde att det skulle bli typ caffe latte, men det blev beige-brun-lila. Men jag tror faktiskt att det kommer bli bra, just nu lyser den gröna färgen igenom så det kanske blir bättre efter nästa lager.

1 kommentar:

Hannis sa...

Åhhh,vad mysigt med får runt knuten!!
Och vad härligt med bärbuskar!

Kommer bli fint som 17 när du får sätta dina händer i allt=))
Förstår att du är riktigt nöjd!

Härligt för ungarna också att kunna springa omkring på upptäcktsfärd=))

Ha en fin dag//Kram Hannis