17 april 2009

Fredagsprojektet



Eftermiddan har vi spenderat i stugan, mannen och barnen har klippt gräs och krattat medans jag har pysslat inne. Alla textilier är hemtagna för tvätt, saker har fått byta plats med varann och två papperskassar med saker har plockats upp. Väntar fortfarande på att frosten ska försvinna på nätterna så de kan knäppa på vattnet åt oss. Innan dess kan jag inte städa. Blir så himlans jobbigt att släpa på vattendunkar hemifrån.
Jag har även börjat pilla bort färgen från vår fina kakelugn som nån mindre smart person har målat med beige matt väggfärg. GRRR!!!
Det kommer ta sin lilla tid att få bort allt, måste kolla om man kan använda nån lösning. Och så ska jag ringa glasmästaren och kolla om han har tid att kitta om fönstren samt byta några rutor.
Nu ska jag gå och nanna kudden. Sov gott

4 kommentarer:

Stina sa...

Vlket jobb! Men fin är den.:-) kram

stefan sa...

hej!

tack för att du läser min blogg!
jag har klurat och klurat ang hur man bäst tar bort gammal färg från kakel men tyvärr inte lyckats komma på nått. men jag ska kolla med en bra kontakt jag har och återkommer om han vet.

ha en kön dag och lycka till med bloggandet och "inredandet"

/stefan larsson
www.unt.se/inredningsbloggen

stefan sa...

hahaha...sorry...råkade visst missa S-tangenten i ordet skön...blev lite fel...

/stefan igen

Plupps krypin sa...

Du är inte rädd för att skaffa dig jobb.
Mamsen