26 maj 2010

Tapeter






Bilder lånade från Boråstapeter


Fortfarande fint väder, fast lite kallt på mornarna.
Har suttit och kikat efter fina tapeter på nätet, hittade dessa fina från Boråstapeter. Tycker om allihop, men de passar nog inte där jag vill ha dem.
Hade tänkt fixa i stugan, i köket ska det vara en småmönstrad tapet och i rummet ska det vara en tapet som är vit eller svagt beige med små rosor på. Ska kika på Rusta och Coop, behöver inte vara nån dyr tapet där.
Har tapeter ligger som jag bara avgudar men har egentligen ingenstans där de passar just nu, men den som har han spar, eller?
Den ena tapeten är vit med svart mönster, tror den heter Teatime, från Åhle'ns. De sålde ut dem förrförra vintern. Jag köpte några rullar så att man kan ha den ovanför en hög pärlspontspanel. Skulle vara min dröm att ha i köket.
Den andra tapeten är rosa i två nyanser med stora medaljonger på , från Designers Guild, hittade den på rea för sådär 6 år sedan. Den är ganska bred men skulle bara räcka till en liten fondvägg.
Som sagt det får bli i framtiden när vi flyttar till större. Kan ju ha den i ett gästrum kanske.

Här hemma är det fnittrigt, maken är borta 2 dagar på kurs och jag har lovat barnen att få sova med mej i stora sängen. Just nu ligger de och tittar på Arga snickarn och efter det ska vi läsa slutet på boken Vattenhästen.
Förhoppningsvis somnar de sen, då ska jag väl måla lite , tror jag.

Inga kommentarer: