19 juni 2014

Nytt porslin


                    Bilder lånade från Rörstrands hemsida. Den blå är mycket mörkare i verkligheten.


Nu när jag jobbar i en porslinsbutik igen så bara måååste jag ju förnya vårt vardagsporslin. Efter lite velande ( läs mycket) så får det bli Swedish Grace i färgen Hav från Rörstrand och skålarna i serien Mon Amie också från Rörstrand.
Vi har sedan tidigare tallrikar från Ikea i serien Arv så jag tror det blir fint med blå assietter och blåblommiga skålar.
Får se sen om jag köper muggar också i den blommiga serien. Samlar redan på Green Gate så det blir kanske lite mycket.

I morgon är det midsommar, här ska vi fira den hemma för oss själva. Jag jobbar lördag och söndag så det blir ett lugnt firande.

I juli åker vi till Valdemarsvik på en veckas husvagnssemester, hittade en fin camping med husvagnstomt där man har havsutsikt. Hoppas det blir lika mysigt som det låter.



Ha en trevlig midsommar alla bloggare!!

Inga kommentarer: